Monday, January 17, 2011

AbAHku...

         MAlam tadi lepAs abah aKu balik Jer dari surau,di "konGker" nye remote control..memula tgok citer melayu, dia merungut ntah paper..last dibuka citer arab, dia sorang jer La Yang paham. aku Duk termenung jer la sbb Xpaham laNgsung..ERMMM mengenangkan orang tua tue kesian jer...cita-Cita nak keja atas Kapal Tp Arwah atok xkasi..frust lari g cheras,sbb mmg itu cita-cita dia...teringin sangat tapi sbgai anak yang taat kat arwah langsung dipendamkan ajer...MUNGKIN BERkat dia sabar sgt semua yang dia buat menjadi jer...     
           KLU bab ngan Anak2 garang sngt penah sekali aku kena rotan berbirat kaki sbb merayau,pegi merayau uma atok wahab sob..sob...itu pun dia pukul nye aku.. abah aku penah belah bola jadi 2 sbb aku berebut ngan si adib smpai bergaduh..Nah amik ko bola sorang satu..hakhak...bile duduk ngan adib klu bukak citer nie misti kitaorang ketawa..mungkin ketegasan dia la uat anak2 dia berotak skit dari puak"yang lagi 1 tue"
          WALAupun kami idup sederhana, tapi abah cukuP teliti Ngan pemakanan anak2 dia,bayangkan Penat2 baliK kerJa malam Pastu terus Pergi pasar pudu semata-mata untuk beli lauk..tambahan Mak aku memang Kaki Masak...mmg kenyang sgt la kami adik beradik.. Abah tue walaupun garang teramat SGT tp ati dia sgt2 rapuh...pelik sbb sume adik beradik dia lelaki.. mungkin da keturunan kot klu bab memasak phewww kalah pompuan ckp la jenis aper..bole jer mmg padan la jodoh ngan mak aku tue dua2 rajin pandai memasak, tambahan pulak kerja tangan halus tapi anak dia yang bongsu tangan " pengkang" xder seni langsung..hakhak...
              Abah..waima kita idup sederhana..tapi abah ngan mak jaga kami sepenuh2 kasih sayang, bertolak ansur.. suka duka kami abah ngan mak gak akan menanggung... sorok la macam ner misti dorang tau...
kalu la aku dapat bakal suami mcm tue..Ya Allah alangkah Bahagia nye idup aku...
          Abahhh....anak-anakmu sentiasa doakan abah ngan mak umur panjang,kesihatan yang baik,dilimpahi rezeki yang halal..idup diberkati  amin...
            

No comments:

Post a Comment