Tuesday, April 19, 2011

bila lala kawen part 3

  Ahad lepas kitaorang menghantor lala plak, Ya Allah jauh nye perjalanan, dengan panas terik yang amat,berdenyut2 sangat...aduhhhhhhhh,   bayangkan balik dari sana pukul 3suku sampai rumah 10malam, balik2 uat air suam suh rendam kaki tuk abah ngan andy sian,kaki tergantung dari pagi. nak plak sejak minggu lepas abah xsihat,doktor da suruh dia amik insulin ( Ya Allah,kalu bole biar aku yang ganti kan tempat dia :-( sedih... )
      Lala,thanx sbb belikan jarum tue, aku nak control abah pun,xle dia pun ada selera gak nak makan itu ini,kekadang aku terpaksa tutup sebelah mata sebb nnt adik beradik akan tepon aku tuk uat permantauan abah.  Lepas aku da setelkan hal abah,aku plak demam urat...aduuhhhh sengal teramat sangat nie, aku lepak banting je,nak balik shah alam mmg da xlarat sgt...
       Dalam demam2 ada ati gak nak pg konsert wings kat IB... ermmm harap2 time tue aku da sihat,badan x sengal... Amin.... mmg aku da plan sgt nak pergi, rasa nak nangis pun ada gak terlampau teruja... cuaca yang panas nie uat aku terasa sakit pale yang teramat sgt nie aduuuhhhh,ape aku nak makan nie?,
       lupe plak skang nie aku sibuk baca buku tajuk dia "Dasyatnya Doa Ibu" dalam buku berkisahkan terlampau besarnye keistimewaan orang yg bergelar ibu, (buku bukan la pasal hamil) tapi dngn doa ibu jer menentukkan arah tuju kita seandainya ibu kita restu dengan perbuatan kita, maka perjalanan idup kita sentiasa dirahmati oleh-Nya,ermmm aku nie bukan la anak solehah tapi, aku cube jadi anak yang taat yang perintah Tuhan,suami, dan Ibu (wahhh ustazah gitu)satu cerita zaman sahabat Nabi dimana ada seorang lelaki tidak menyahut panggilan ibunya, lantas ibunya berkata :sebelum kau,mati kau akan difitnah bersama pelacur..ermmm dahsyat doa ibu, selang beberapa hari lelaki tue di fitnah meniduri pelacur sehingga melahirkan anak... (sok sambung balik ye) hakhakl

No comments:

Post a Comment